Ο Βασίλης Σπανάκης, Βουλευτής του Νότιου Τομέα Β’ Αθηνών,
κατέθεσε ερώτηση στην Βουλή των Ελλήνων, σε τέσσερις Υπουργούς της Κυβέρνησης, τους
Υπουργό
Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Γεωργιάδη Άδωνη – Σπυρίδων,
Υπουργό
Εσωτερικών, κ. Θεοδωρικάκο Παναγιώτη,
Υπουργό
Περιβάλλοντος & Ενέργειας, κ. Χατζηδάκη Κωστή,
Υπουργό
Υποδομών & Μεταφορών, κ. Καραμανλή Κων/νο,
σχετικά με
το έργο της αντιπλημμυρικής θωράκισης της
οδού Πειραιώς στην διασταύρωση με την οδό Χαμοστέρνας !
Θα πρέπει να
αναφερθούμε και να θυμίσουμε, ότι
ανάλογη ερώτηση
για την πρόοδο των αντιπλημμυρικών έργων και την συνέχεια τους, επί της οδού
Χαμοστέρνας, έχει γίνει και από τον Δήμαρχο Μοσχάτου – Ταύρου, Ανδρέα Ευθυμίου, σε συνεργασία με τον σημερινό Δημοτικό Σύμβουλο Μοσχάτου – Ταύρου, Πέτρο Καραφωτιά, – στις 24 Οκτωβρίου 2018, με
σχετική έκθεση του δευτέρου.
Αναλυτικότερα,
μπορείτε να
δείτε τόσο την Τεχνική έκθεση του Πέτρου Καραφωτιά και ερώτηση, που υπέβαλε ο
Δήμαρχος Ανδρέας Ευθυμίου – προς την Περιφέρεια Αττικής – Γενική Διεύθυνση
Αναπτυξιακού Προγραμματισμού και Υποδομών – Διεύθυνση Έργων Αντιπλημμυρικής
Προστασίας,
με Αριθμό Πρωτοκόλλου
17961/ 24 – 10 – 2018, βάση της σχετικής έκθεσης που υπέβαλε ο κ. Πέτρος
Καραφωτιάς,
καθώς και
την ερώτηση του Βουλευτή κ. Σπανάκη προς τους αρμόδιους Υπουργούς.
που έχουν ως
εξής :
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ
ΤΩΝ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΟΜΒΟΥ
ΧΑΜΟΣΤΕΡΝΑΣ
Ένα χρονικό
διετούς καθυστέρησης του έργου, με αβέβαιη εξέλιξη.
Ένα έργο που
ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2016, με τους καλύτερους οιωνούς και που σήμερα
αραχνιάζει , μάλλον σε γραφειοκρατικές
διαδικασίες, ενώ από την άλλη πλευρά κάθε χρόνο την περίοδο των βροχών ,
όλοι οι επιχειρηματίες τρέμουν στην ιδέα μιας έντονης βροχόπτωσης, που έχει σαν αποτέλεσμα την
καταστροφή ολόκληρων περιουσιών.
Η
Περιφέρεια τι κάνει ??? η Αρχαιολογική
υπηρεσία τι κάνει ??? φταίνε αυτές που
το έργο δεν προχωρά???
Φταίει
κάποιος κακός προϋπολογισμός???
Φταίνε κάποιες υπηρεσίες???
ΚΑΠΟΙΟΣ όμως φταίει
σίγουρα !!!.
Ο κόσμος όμως
δεν είναι υποχρεωμένος κάθε χρόνο να ζει
με χτυποκάρδια.
Θα κοιτάξω
να προσεγγίσω το πρόβλημα με κάποιες επισημάνσεις & με κάποιους
προβληματισμούς σε ότι αφορά το κομμάτι της πλημμύρας στην συγκεκριμένη περιοχή
επί της οδού Πειραιώς, διότι κακώς λέμε πλημμύρησε η Χαμοστέρνας. Αντιθέτως
πλημμυρίζει η Πειραιώς από το ύψος του στρατοπέδου έως την Χαμοστέρνας και τις
ζημιές τις δέχεται η περιοχή και οι επαγγελματίες της Δημοτικής Κοινότητας
Ταύρου.
Καταρχήν δεν
γνωρίζω αν στην μελέτη του έργου έχουν υπολογιστεί τα φερτά βρόχινα , καθώς
επίσης και τα φερτά υλικά που προκύπτουν από μια έντονη βροχόπτωση.
Έχουμε
λοιπόν τέσσερα (4) υψομετρικά σημεία που
παίζουν σημαντικό ρόλο στο να πλημμυρίζει η οδός Πειραιώς στο ύψος του
ΠΡΑΚΤΙΚΕΡ & του ATHENS HEART.
Γεωγραφικά
λοιπόν έχουμε δεκαπέντε (15) κύριους δρόμους από την περιοχή του Θησείου / Άνω
Πετράλωνα, οι οποίοι κατεβάζουν βρόχινα προς την οδό Πειραιώς και δεκατέσσερις
(14) από τα Κάτω Πετράλωνα.
Τα υψομετρικά
σημεία προκύπτουν από την επιφάνεια θαλάσσης.
Ξεκινάμε από
το υψηλότερο και σταδιακά φτάνουμε στο χαμηλότερο ( Πειραιώς & Λαμίας )
Από τα
υψομετρικά σημεία προκύπτουν μεγάλες διαφορές ύψους, που έχουν σαν αποτέλεσμα
στο να πλημμυρίζει η συγκεκριμένη περιοχή της οδού Πειραιώς & Λαμίας.
Μεταξύ των
σημείων προκύπτουν οι εξής υψομετρικές διαφορές:
Σημείο (Α)
72μ. – 21μ. έχουμε διαφορά 51 μ.
Σημείο (Β)
66μ. - 21μ. «» 45μ.
Σημείο (Γ)
47μ. – 21μ. «» 26μ.
Σημείο (Δ)
40μ. – 21μ. «» 19μ.
Να σημειωθεί
ότι στους ανωτέρω 15+ 14 =( 29)
δρόμους Θησείου & Κάτω Πετραλώνων,
δεν υπάρχουν φρεάτια όμβριων και κυρίως από την πλευρά των Κάτω Πετραλώνων.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να πλημμυρίζει η οδός Πειραιώς και να δέχεται μάλιστα
και τα φερτά υλικά, τα οποία φράζουν τα φρεάτια όμβριων.
Το χρονικό
του μέχρι τώρα έργου:
Κατασκευασμένα
φρεάτια και υπάρχοντα : Από την πλευρά
των Κ. Πετραλώνων
1. Χαμοστέρνας: Από Αλκμήνης έως
Πειραιώς κατασκευάστηκαν (4) διπλά τύπου (Τ2) εγκάρσιας τομής.
2. Πειραιώς & Χαμοστέρνας : Στην
γωνία κατασκευάστηκε (1) διπλό τύπου (Τ2) εγκάρσιας τομής.
3. Πειραιώς: Από Αλκμήνης έως
Αγαθοδαίμονος υπάρχουν (2) διπλά τύπου
(Τ2) & (3) μονά τύπου (Α1).
4. Πειραιώς: Από Αγαθοδαίμονος έως
Αριστοβούλου υπάρχουν (3) μονά τύπου (Α1).
5. Πειραιώς: Από Αριστοβούλου έως
Αλόπης υπάρχουν (4) μονά τύπου (Α1).
Κατασκευασμένα
φρεάτια και υπάρχοντα : Από την πλευρά
του δήμου Μοσχάτου Ταύρου
1. Κατασκευασμένα: (0) μηδέν.
2. Υπάρχοντα: Πειραιώς ΠΡΑΚΤΙΚΕΡ από
Λαμίας έως Αλόπης (στρατόπεδο): (7) μονά τύπου (Α1).
3. Πειραιώς από Λαμίας έως Π. Τσαλδάρη:
(5) μονά τύπου (Α1) + (1) διπλό τύπου (Α2) + (2) τριπλά τύπου (A3).
Αναφέρουν
ότι από την πλευρά των Πετραλώνων , από την Χαμοστέρνας έως και το ΠΡΑΚΤΙΚΕΡ θα
κατασκευαστούν 50 τριπλά φρεάτια τύπου
(Τ3) εγκάρσιας τομής στο πεζοδρόμιο, ενώ από την πλευρά του Ταύρου, κανένα.????
Ερωτώ λοιπόν, γιατί όχι από την πλευρά του Ταύρου, αφού διοχετεύεται το
περισσότερο νερό και παραμένει επί του οδοστρώματος, όπου και οι τεράστιες
πλημμυρικές καταστροφές???? Αλήθεια γιατί δεν φτιάχνουν και διπλά φρεάτια τύπου
(Α2) με σχάρα & εγκάρσια τομή, από
την πλευρά του Ταύρου???
Το θέμα
είναι πολύ σοβαρό και θα πρέπει να το δουν οι υπεύθυνοι σχεδιασμού του έργου.
Πρέπει οπωσδήποτε να υπολογίσουν τα φερτά βρόχινα & τα φερτά υλικά από τις
περιοχές Θησείου – Άνω & Κάτω Πετραλώνων.
Θα τολμούσα
να πω, ότι από την πλευρά του Ταύρου τα μονά φρεάτια θα μπορούσαν να γίνουν
τριπλά τύπου(Α3). Εφόσον δεν προβλέπεται
άλλη κατασκευή από την πλευρά αυτή, ώστε να αποσυμφορηθεί η όλη κατάσταση σε
περίπτωση πλημμυρών.
Να αναφερθεί
ότι στο μόνο σημείο που η οδός Πειραιώς έχει κλήση προς το πεζοδρόμιο, είναι
στο μεταξύ τμήμα από την Αλκίφρονος έως και Αγαθοδαίμονος. Από την οδό
Αγαθοδαίμονος έως και την Αλόπης (μεγάλο πλάτος οδοστρώματος που η έξοδος της
έχει πρόσβαση στο κατάντη της οδού Πειραιώς) τα νερά περνούν στην κάθοδο της
οδού Πειραιώς, με αποτέλεσμα να πλημμυρίζει η όλη περιοχή.
Αυτή την
στιγμή το έργο έχει εγκαταλειφτεί στην
τύχη του, παρατημένο σε κάποια γραφειοκρατικά
συρτάρια των υπηρεσιών της
πολιτείας και δη της Περιφέρειας, προφανώς και της Αρχαιολογικής υπηρεσίας οι
οποίες θα πρέπει άμεσα να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση του έργου.
Ερωτήματα
που προκύπτουν:
1. Γιατί δεν έχουν φυτευτεί τα πέντε
(5) δέντρα που κόπηκαν από τον εργολάβο χωρίς άδεια της Δημοτικής αρχής, στο
ύψος Π. Τσαλδάρη 63-65 στην Δημοτική Κοινότητα Ταύρου ??
2. Εφόσον το έργο τοποθέτησης των
αγωγών έχει τελειώσει στο τμήμα της οδού Χαμοστέρνας από το ύψος της οδού
Αλκμήνης με κατεύθυνση την οδό Πειραιώς και έως την οδό Αλκίφρονος, γιατί δεν
κατασκευάζονται τα πεζοδρόμια, ώστε τα βρόχινα να πηγαίνουν στα φρεάτια και όχι
στα σκαμμένα τμήματα ???
3. Γιατί δεν φτιάχνονται τα πεζοδρόμια
έξω από τον ΣΔΟΕ & γιατί εκεί δεν κατασκευάστηκαν φρεάτια τύπου (Τ2) ???
επί της οδού Πειραιώς.
4. Γιατί δεν απομακρύνονται τα μπάζα
από τα πεζοδρόμια, τα οποία έχουν γίνει και χώρος συσσώρευσης & εναπόθεσης
σκουπιδιών, αλλά και φερτών απορριμμάτων & μπαζών από διάφορους επιτήδειους
???
5. Τα υπάρχοντα φρεάτια επί της οδού
Πειραιώς, από το ύψος του στρατοπέδου έως την Χαμοστέρνας και τα οποία είναι
τύπου (Α) δλδ επί του οδοστρώματος (φλάτ) επαρκούν; από την στιγμή που μέχρι
σήμερα δεν ανταποκρίνονται στις οδοποιητικές ανάγκες, όπως η συσσώρευση & η
απορροή των βρόχινων?
6. Γιατί δεν κατασκευάζονται και
φρεάτια τύπου (Α2 – Α3) με σχάρες & εγκάρσιας τομής, από την πλευρά του
δήμου Μοσχάτου- Ταύρου, όπου και η μεγαλύτερη συγκέντρωση των βρόχινων ?????
Βλέπε:
ΠΡΑΚΤΙΚΕΡ – ATHENS HEART –ΠΑΓΟΔΡΟΜΙΟ.
ΑΣ ΔΟΥΜΕ
ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΜΕΧΡΙ
ΣΗΜΕΡΑ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΩΝ
ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Την τεχνική έκθεση συμπληρώνει φωτογραφικό υλικό, στο οποίο απεικονίζεται η σημερινή υπάρχουσα κατάσταση, ως προς την εξέλιξη των αντιπλημμυρικών έργων και την κοροϊδία
που υπάρχει εκ μέρους της πολιτείας και των συναρμόδιων υπηρεσιών αυτής.
ΛΕΞΕΙΣ ΔΕΝ
ΧΩΡΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΤΑΝΤΗΜΑ
ΤΑ ΟΠΟΙΑ
ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ
ΣΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΠΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΧΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ
ΤΩΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΞΥΠΝΗΜΑ ΤΗΣ
ΑΡΚΟΥΔΑΣ ?
(
Επισημαίνουμε & ρωτάμε. Από την πλευρά του Ταύρου δεν θα κατασκευαστεί
κανένα φρεάτιο???)
Διότι το
πρόβλημα εστιάζεται στο κατάντη της οδού Πειραιώς, από το στρατόπεδο «Αποστολίδη» έως την
Χαμοστέρνας.
Θα
συνεχίζουν οι επαγγελματίες του Ταύρου, να είναι αποδέκτες των φερτών όμβριων
& φερτών υλικών , από τις προαναφερθείσες περιοχές ( Θησείου –Γκάζι- Κ.
Πετραλώνων)??
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ?
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ερώτηση Σπανάκη σε τέσσερεις Υπουργούς για την αντιπλημμυρική θωράκιση της οδού Πειραιώς
Ερώτηση προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης, Εσωτερικών, Ενέργειας και Υποδομών με θέμα την αναγκαιότητα αντιπλημμυρικής θωράκισης και αναβάθμισης της οδού Πειραιώς, κατέθεσε τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στον Νότιο τομέα της Β’ Αθηνών, Βασίλης-Πέτρος Σπανάκης, ενώ έκανε την ακόλουθη δήλωση:
“Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δυστυχώς δεν φρόντισε να προχωρήσει σε σοβαρά έργα υποδομής που θα επέφεραν την αντιπλημμυρική θωράκιση διαφόρων περιοχών της πατρίδας μας. Με την Ερώτηση που κατέθεσα σήμερα προς τέσσερεις Υπουργούς, ζητώ την άμεση αντιπλημμυρική θωράκιση και αναβάθμιση της οδού Πειραιώς, με την έναρξη των εργασιών του προγραμματισμένου έργου κατασκευής δικτύου ομβρίων, το οποίο θα δώσει νέα πνοή στην ευρύτερη περιοχή Μοσχάτου, Ταύρου και Αγίου Ιωάννη Ρέντη. Είμαι σίγουρος ότι οι αρμόδιοι Υπουργοί θα πράξουν τα απαιτούμενα προκειμένου η οδός Πειραιώς, εκτός από ένας ιστορικός δρόμος που ενώνει την πρωτεύουσα με το μεγάλο λιμάνι της χώρας, να γίνει και δρόμος πολιτισμού και ουσιαστικής ανάπτυξης, ώστε να αναπτυχθούν κατοικίες και επιχειρήσεις που έχει ανάγκη η περιοχή”.
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ
ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Αριθμός
Πρωτοκόλλου 1670 / 4 – 11 – 2019
Προς
Υπουργό
Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Γεωργιάδη Άδωνη – Σπυρίδων,
Υπουργό
Εσωτερικών, κ. Θεοδωρικάκο Παναγιώτη,
Υπουργό
Περιβάλλοντος & Ενέργειας, κ. Χατζηδάκη Κωστή,
Υπουργό
Υποδομών & Μεταφορών, κ. Καραμανλή Κων/νο,
Θέμα:
“Αναγκαιότητα αντιπλημμυρικής θωράκισης & αναβάθμισης της οδού
Πειραιώς”
«Κύριοι
Υπουργοί,
Όπως
γνωρίζετε η οδός Πειραιώς αποτελεί μία από τις σημαντικότερες οδικές αρτηρίες
που ενώνουν την Πρωτεύουσα με το μεγάλο λιμάνι του Πειραιά. Τα τελευταία χρόνια
γίνεται μία αξιόλογη προσπάθεια αναβάθμισης της οδού Πειραιώς σε δρόμο
πολιτισμού και ανάπτυξης, στην οποία έχουν συμβάλλει δημόσιοι και ιδιωτικοί
φορείς. Για την συνέχιση και ολοκλήρωση της προσπάθειας αυτής, απαιτείται η
άμεση έναρξη των προγραμματισμένων έργων υποδομής που θα ανακουφίσουν και
ταυτόχρονα θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των κατοίκων και των επιχειρήσεων
που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, καθώς και των διερχόμενων οχημάτων και
κυρίως των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Πριν από
περίπου μία δεκαετία άρχισε η εκπόνηση της μελέτης για την κατασκευή δικτύου
ομβρίων σε περιοχές των Δήμων Μοσχάτου- Ταύρου και Νίκαιας- Αγίου Ιωάννη Ρέντη,
η οποία το 2011 επικαιροποιήθηκε και το 2018
εγκρίθηκε η προσαρμογή του κεντρικού αγωγού της οδού Θεσσαλονίκης
(Μοσχάτο), λόγω ανάγκης μετατόπισης αγωγών της ΕΥΔΑΠ. Το έργο αφορά την απορροή
των ομβρίων από δύο (2) μεγάλες λεκάνες του Μοσχάτου-Ταύρου και του Αγίου
Ιωάννη Ρέντη, μέσω δύο (2) ανεξάρτητων κλάδων δικτύου ομβρίων.
Επειδή όσον
αφορά το Μοσχάτο και τον Ταύρο, μιλάμε για μια περιοχή που έχει χαρακτηριστεί
ΒΙ.ΠΕ. προς εξυγίανση, η οποία καλύπτει όλη την περιοχή πλησίον των γραμμών του
ΗΣΑΠ. Σε αυτήν πρόκειται να κατασκευασθεί ο ένας από τους δύο κεντρικούς
κλάδους, ο οποίος ξεκινάει από την περιοχή των πρώην Σφαγείων του Ταύρου,
ακολουθεί την οδό Πειραιώς και μέσω της οδού Μυτιλήνης οδεύει προς την οδό
Θεσσαλονίκης (παράλληλα με τις γραμμές του τραίνου). Επίσης πρόκειται να
κατασκευασθεί για την ίδια περιοχή παρέμβασης και ένας υποκλάδος επί της oδού
Πειραιώς, ο οποίος θα ξεκινά από την οδό Φλωρίνης.
Επειδή
πρόκειται για ένα μεγάλο έργο υποδομής για το Μοσχάτο και τον Ταύρο, το οποίο
θα παρέχει αντιπλημμυρική θωράκιση σε εκατοντάδες επιχειρήσεις και νοικοκυριά
και θα ανακουφίσει την περιοχή πλησίον των γραμμών του ΗΣΑΠ από πλημμυρικά
φαινόμενα, τα οποία είναι συχνά στην περιοχή την τελευταία 30ετία ελλείψει
επαρκούς δικτύου απορροής ομβρίων.
Επειδή σε
κάθε περίπτωση είναι βέβαιο ότι μέσα από την κατασκευή του έργου θα ωφεληθούν
δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας από την αντιμετώπιση των πλημμυρικών φαινομένων
σε Μοσχάτο, Ταύρο και Άγιο Ιωάννη Ρέντη.
Επειδή η
προηγούμενη Κυβέρνηση καθώς και η προηγούμενη ηγεσία της Περιφέρειας Αττικής,
επέδειξαν αδικαιολόγητη αδιαφορία για το θέμα.
Επειδή το
έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο και υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να μην ολοκληρωθεί
εντός της Προγραμματικής Περιόδου 2014- 2020.
Επειδή είναι
απαίτηση των τοπικών κοινωνιών και των Δήμων Μοσχάτου-Ταύρου και Νίκαιας- Αγίου
Ιωάννη Ρέντη.
Ερωτώνται οι
κ.κ. Υπουργοί:
Σε ποιες
ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να επιτευχθεί η άμεση εκτέλεση
αυτού του σημαντικού έργου για την περιοχή και να μην χαθούν τα κονδύλια που
έχουν δεσμευτεί στην Προγραμματική Περίοδο 2014-2020;
Πού
οφείλονται οι μεγάλες και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις για την έναρξη των
εργασιών του εν λόγω έργου;
Πότε
προβλέπεται η έναρξη των εργασιών;
Πότε
προβλέπεται η τελική ολοκλήρωση του έργου;».
Σε κοινή προσπάθεια φαίνεται να βρίσκονται και χαιρετίζουμε τέτοιου είδους παρεμβάσεις και συνεργασίες που ως μοναδικό στόχο έχουν το όφελος της κοινωνίας !!!