Στις 12 / 12 / 2015, ημέρα Σάββατο και ώρα 7:30 μ.μ. , βρεθήκαμε στο Lidl, του Αγ. Ι. Ρέντη, επί της Θηβών.
Την ώρα που βρισκόμασταν στην σειρά του ταμείου και περιμέναμε να ‘ρθει η σειρά μας, ένας κύριος αφού είχε τελειώσει από το ταμείο, ζητούσε από κάποιον υπάλληλο του super market, να λάβει σε κέρματα το αντίτιμο κάποιων προϊόντων, ενώ ο υπάλληλος του super market αρνείτο πεισματικά να λάβει τα χρήματα, γιατί ήταν δίλεπτα, πεντάλεπτα και δεκάλεπτα…
Ο κύριος επιμένει, λέγοντας ότι είναι τραπεζικός και συγκεκριμένα Διευθυντής Τραπέζης, εξηγώντας στον υπάλληλο του super market, ότι αυτό που κάνει είναι παράνομο.
Ο υπάλληλος του super market προσπαθεί να πείσει τον πελάτη, λέγοντας ότι δεν είναι δυνατόν να μετρήσει τα χρήματα γιατί είναι πολύ ψιλά κι αυτό δυσχεραίνει την λειτουργία του καταστήματος.
Εδώ αξίζει να σημειωθεί, δίνοντας μια εικόνα και σε σας, ότι λειτουργούσε ένα ταμείο, ενώ στην ουρά του ταμείου δεν ήταν περισσότερο από τέσσερις άνθρωποι, ενώ βρισκόμασταν στην Τρίτη θέση, όπου και επεμβήκαμε , λέγοντας ότι θα πληρώσουμε κι εμείς με ψιλά… προκαλώντας τον υπάλληλο να επικοινωνήσει με κάποιον ανώτερο του, όπως ζητούσε και ο κύριος ( τραπεζικός στο επάγγελμα ), ενώ αφήσαμε τα πράματα που είχαμε στην κορδέλα του ταμείου και κατευθυνθήκαμε προς τους δύο κυρίους, τον υπάλληλο του Lidl και τον πελάτη, τραπεζικό.
Εκεί διαπιστώσαμε ότι υπήρχε κι ένας άλλος κύριος, ο οποίος ήταν αρκετά καταβεβλημένος και ταλαιπωρημένος, που από ελεημοσύνες συνανθρώπων μας είχε μαζέψει κάποια χρήματα, μια χούφτα από ψιλά και προσπαθούσε να τα εξαργυρώσει, με κάποια προϊόντα για να φάει κάτι…
Εκείνη την στιγμή εξαγριωθήκαμε ακόμη περισσότερο για τρεις λόγους !
Ο πρώτος και σοβαρότερος λόγος ήταν όταν αντικρίσαμε τον φοβισμένο κι εξαθλιωμένο άνθρωπο που κρατούσε στην χούφτα του, τα χρήματα και με αγωνιώδες βλέμμα ζωγραφισμένο στα μάτια του, περίμενε την απόφαση ενός ανάξιου υπαλλήλου, να καταλάβει το αυτονόητο.
Κατά δεύτερον το νεαρό της ηλικίας του υπαλλήλου, αγνοώντας την κατάσταση που περνά η χώρα μας, λες και ήρθε από άλλον πλανήτη, μη υπολογίζοντας την αξιοπρέπεια ενός συνανθρώπου, που άλλωστε τι ζητούσε ; … να πληρώσει με τα νόμιμα χρήματα αυτού του Κράτους …
και κατά τρίτον την παρέμβαση κάποιας υπαλλήλου, όπου ανήκε στην ασφάλειας του Lidl, (ιδιωτικής ασφάλειας) που προθυμοποιήθηκε να συνδράμει τον υπάλληλο και να τον υποστηρίξει, λέγοντας ότι αυτό έχει συμβεί κι άλλη φορά, αφήνοντας να εννοηθεί ότι είναι πολιτική της εταιρείας του Lidl και αντί να κατευνάσει το κλίμα και τα πνεύματα, το πυροδότησε με την λανθασμένη συμπεριφορά της και προσωπικά με ‘κανε έξαλλο !
Προσπαθήσαμε να την σταματήσουμε, λέγοντας της ότι τα όσα λέει … εκθέτουν την επιχείρηση του super market, Lidl και θα πρέπει να περιοριστεί στην ασφάλεια των πελατών της επιχείρησης και της ίδιας της επιχείρησης, ως αναρμόδια του θέματος και ότι προσωπικές αντιλήψεις, δεν αφορούν, εκτός αν έχει τέτοιου είδους εντολές.
Παρ’ όλα αυτά εκείνη θέλησε να ‘χει τον τελευταίο λόγο, λέγοντας μας με αυθάδεια, να κοιτάξουμε την δουλεία μας !
Ζητήσαμε την άμεση παρέμβαση από ανώτατο στέλεχος της εταιρείας και ο υπάλληλος αναγκάστηκε να επικοινωνήσει μαζί του, δίνοντας τηλεφωνική εντολή να αποδεχθεί τα νόμιμα χρήματα και να εξυπηρετήσει τον άτυχο πελάτη !
Κατόπιν ζητήσαμε από τον υπάλληλο της εταιρείας, να δούμε τον προϊστάμενο του η να μιλήσουμε τηλεφωνικά μαζί του, ενώ εκείνος μας αρνήθηκε, λέγοντας ότι εκείνη την στιγμή απουσίαζε και για ότι θέλουμε να επιστρέψουμε την Δευτέρα, το πρωί !
Την ερχόμενη Τρίτη, στις 15 / 12 / 2015 και ώρα 12η μεσημβρινή, καθ’ υπόδειξη και προτροπή των δύο «ευγενικότατων» και θρασυτάτων υπαλλήλων, τόσο του υπαλλήλου της εταιρείας Lidl, όσο και της υπαλλήλου, της ιδιωτικής ασφαλείας, μας έκαναν να ξανά βρεθούμε στο συγκεκριμένο υποκατάστημα της Lidl για να κάνουμε την δουλειά μας, αλλά και το ανθρώπινο καθήκον μας !
Κρατώντας την δημοσιογραφική δεοντολογία ήρθαμε σε επαφή με την προϊσταμένη του καταστήματος και στην συνέχεια μιλήσαμε τηλεφωνικώς με τον περιφερειακό της εταιρείας, κ. Λεονταράκη, εκθέτοντας το όλο περιστατικό, διαπιστώσαμε ότι ήταν εκείνος που είχε επικοινωνήσει, ο υπάλληλος της Lidl, το απόγευμα του Σαββάτου για την διευθέτηση του θέματος.
Κατά την τηλεφωνική μας επικοινωνία και διαλογική συζήτηση εκφράσαμε την ανησυχία μας και για άλλου τέτοιου είδους περιστατικά που δεν εξυπηρετήθηκαν η δεν θα εξυπηρετηθούν στο μέλλον, όταν έχουν τέτοιου είδους παρόμοιες και παράνομες συμπεριφορές από το προσωπικό της εταιρείας.
Ο ίδιος μας διαβεβαίωσε ότι θα επιληφθεί του θέματος και θα επικοινωνήσει το αρμόδιο τμήμα της επιχείρησης Lidl για να μας δώσουν την επίσημη θέση της εταιρείας, αποσαφηνίζοντας ότι η θέση της εταιρείας είναι τελείως διαφορετική από την θέση που κράτησαν και οι δύο υπάλληλοι, χαρακτηρίζοντας παράνομη κάθε άρνηση αποδοχής μετρητών σε όποια μορφή κερμάτων νομίμου χρήματος κι αν είναι.
Όντως, εντός δυο ημερών είχαμε τηλεφωνική επικοινωνία με την κυρία Ν. Κόπτση, υπεύθυνη επικοινωνίας, της εταιρείας Lidl στην Ελλάδα κι ενώ χαρακτήρισε ατυχές το γεγονός, καταδικάζοντας το μας έστειλε το ακριβές σχετικό e – mail και το οποίο σας δημοσιοποιούμε :
«… σε συνέχεια επικοινωνίας μας, σας προωθώ παρακάτω την απάντηση της εταιρείας μας.
Σχετικά με το περιστατικό που συνέβη στο κατάστημα της Lidl Hellas στου Ρέντη, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί πολιτική της εταιρείας η άρνηση αποδοχής μετρητών σε μορφή κερμάτων.
Σχετικά με το περιστατικό που συνέβη στο κατάστημα της Lidl Hellas στου Ρέντη, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί πολιτική της εταιρείας η άρνηση αποδοχής μετρητών σε μορφή κερμάτων.
Η Lidl Hellas φυσικά αποδέχεται οποιοδήποτε νόμιμο τρόπο πληρωμής και με οποιοδήποτε νόμιμο και ισχύον μέσο συναλλαγής. Απολογούμαστε για το ατυχές περιστατικό, την ταλαιπωρία και καθυστέρηση του πελάτη. Στόχος μας στη Lidl Hellas είναι πάνω από όλα η άρτια εξυπηρέτηση των πελατών μας.
Όσον αφορά το προσωπικό security που βρίσκεται στα καταστήματά μας, αποκλειστικός ρόλος του είναι η προστασία τόσο των καταναλωτών όσο και του καταστήματος, χωρίς να έχει καμία εμπλοκή στις εσωτερικές ροές και διαδικασίες του καταστήματος.»
Όσον αφορά το προσωπικό security που βρίσκεται στα καταστήματά μας, αποκλειστικός ρόλος του είναι η προστασία τόσο των καταναλωτών όσο και του καταστήματος, χωρίς να έχει καμία εμπλοκή στις εσωτερικές ροές και διαδικασίες του καταστήματος.»
Κλίνουμε το ρεπορτάζ αυτό κάνοντας μια κοινή διαπίστωση σ’ όλους μας, πιστεύοντας, ότι η στελέχωση των εταιρειών πολλές φορές είναι σημαντικότερη των εταιρειών και των κερδών τους, όσο απρόσωπες κι αν είναι… μέσα από τα στελέχη τους παίρνουν τον ανθρώπινο χαρακτήρα, χαρακτηρίζοντας τες στην τελική καλές η κακές ! ασχέτως των προϊόντων που διαθέτουν ενίοτε !